Dari Abdullah bin 'Amr RodiyAllahu anh, Rasulullah Sollallahu 'Alaihi Wasallam bersabda: "Sampaikanlah pesanku walaupun satu ayat..."

Tuesday, November 1, 2011

biarkan berlalu pergi.

bismillahirrahmanirrahim~

kata-kata puitis sangat menyentuh hati
tapi apakan daya, diri ini tidak tahu untuk berpuitis.
terkesan dengan kata-kata di bawah ini lantas mahu share di sini,
untuk rujukan di masa hadapan. (=

ya Allah, ampunilah aku untuk setiap air mata yang ku tumpahkan bukan keranaMU..Ya Allah yang pengasih, ampuni aku yang tidak kuat mendepani dugaan yang menimpa hati..jgn biarkan kekecewaan ini mengheret aku ke lembah binasa..izinkan aku Ya Allah untuk berdiri semula mencari realiti, dan melenyapkan impian yang sudah tiada lagi..aku lemah Ya Allah, tanpa kekuatan dariMu...
biarkan...segala yang bukan milik kita berlalu dan pergi, andai sesuatu itu ditakdir milik kita, suatu hari nanti, ia akan kembali ataupun Allah akan menggantikannya dengan sesuatu yang lebih bererti.
~ la tahzan saudara sahabat seperjuangan mencari redha Allah~
Aku tak meminta engkau jadi bulan...
kerana Kau tinggi sekali
dan Aku tak dapat menjangkaumu..

Aku tak meminta engkau jadi awan,
... kerana Aku takut Dirimu akan mendung.

Aku tak meminta engkau jadi bunga,
kerana Aku takut Dirimu akan layu.

Aku hanya ingin minta maaf,
jika hari ini dan sebelumnya Aku tak sengaja berbuat salah Padamu.. :(

~ Jka bersedih, pandanglah ke langit, ingatlah Allah msih ada.. jka resah, renungilah ke dsar hati, ykinlah Allah yg mncipta hati.. jka berptus asa, lihatlah sungai yg mngalir, walau di halang batuan keras, tetap jua mngalir.. jka kcewa, lihatlah hakikat alam semesta, pcayalah Allah maha bkuasa.. jka rsa sepi, lihatlah purnama di mlm hari, ykinlah Allah tdak pernah mmbiarkn kta sndri.. Jka sgalanya tidak pasti, serahkn pd YG MAHA MNGETAHUI, yg tersurat mahupun tersirat, smg jwpnnya kn kita temui.. insyaAllah :) ~
p/s: rajinnya update blog harini! al maklumlah, exam baru habes kan =)
sumber puitis ini dibawakan khas dari fb AkuIslam.com =)

No comments:

Post a Comment