Dari Abdullah bin 'Amr RodiyAllahu anh, Rasulullah Sollallahu 'Alaihi Wasallam bersabda: "Sampaikanlah pesanku walaupun satu ayat..."

Thursday, August 19, 2010

tolonglah kembali ke pangkuan ku!!~

bismillahirrahmanirrahim~

ish
runsing betul hari ni
MySpace
tapi ak redha je
pasti Allah telah aturkan sesuatu yg baik unt ak
mungkin Allah nak ajar ak erti tabah
ramadhan kali ni
byk mengajar ak
tabah dan sabar
mula2 adapter laptop rosak..
lepas tu..
kamu pula tinggalkan ak??
mane la kamu pergi??
dah bosan ke bersama di samping ak??
MySpace
sob3
rasanya dah 3 tahun kamu teman ak
setia melindungi ak
dr pak cik guard
yg jaga gate tu

tetibe..
bila dah 3 tahun,
kamu pergi
macam tu je
MySpace
arghh
adoi!adoi!
pagi td ak baru tersedar
bukan tersedar tapi tersentak taw!!!
MySpace
mana kamu??!!
selalu ade je
pagi ni kamu x teman ak pegi kelas
resah gelisah ak dibuatnye
tambah2 time kat pakcik guard tadi
dup dap dup dap
MySpace
huh!!
naseb baik selamat!!

selalu kamu ade
ak rse aman dan tenteram
dlm kelas farmako td pun ak x pay attention
asyik fikirkan kamu je
apa la naseb kamu
mana la kamu
mcm mane nnt ak nak berdepan ngan pakcik guard??
arghh

klo dlm masa 3 hari ni
kamu tak kembali
ak terpaksa report polis
dan kemudian
melepaskan kamu..
mungkin kita dah xde jodoh lagi..





tolonglah kembali!!!
mana la kad matrik ak ni???!!


tolonglah kembali!


Ya Allah,
sesungguhnya engkau mendengar ucapanku,
melihat tempat tinggalku,
mengetahui lahir dan batinku,
dan tiada satu pun urusanku yang tersembunyi olehMu.
dan ak adalah hamba yang sengsara dan amat memerlukan,
hamba yang meminta pertolongan dan memohon bantuan,
hamba yang penakut
yang meminta dikasihani
yang mengakui dan menyatakan semua dosa-dosa kepada Mu
Ya Allah,
aku memohon kepadaMu sebagaimana memintaNya si miskin,
dan aku berdoa seperti doanya org yg berdosa yg amat hina,
aku memohon kpd Mu spt org penakut lg pula buta,
spt doanya org yg menundukkan jiwanya
merendahkan raganya dan wajah serta hidungnya kepadaMu.

p/s :
“Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya.”
(Surah al-Baqarah, ayat 286)

“Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah pula kamu bersedih hati,padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi darjatnya, jika kamu orang-orang yang beriman."
(Surah al-Imran, ayat 139)

“Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan jalan sabar dan mengerjakan sembahyang, dan sesungguhnya sembahyang itu amat berat kecuali bagi orang-orang yang khusyuk.” (Surah al-Baqarah ayat 45)

“Cukuplah Allah bagiku, tidak ada Tuhan selain daripadaNya.Hanya kepadaNya aku bertawakkal.” (Surah at-Taubah, ayat 129)






3 comments:

  1. ecahhhh!

    kalo x jumpe kene wat report...

    ReplyDelete
  2. bella: thnx..
    fara: taw.. mmg kene wat.. klo bole xnak la kan..

    ReplyDelete