Dari Abdullah bin 'Amr RodiyAllahu anh, Rasulullah Sollallahu 'Alaihi Wasallam bersabda: "Sampaikanlah pesanku walaupun satu ayat..."

Wednesday, August 25, 2010

palestin

bismillahirrahmanirrahim..



Penduduk Israel dilaporkan mengamuk di desa Jalud, Selatan Nablus dan mereka membakar lebih dari 20 kawasan tanaman pertanian penduduk Palestin pada hari minggu lalu.

Sumber-sumber setempat mengatakan para penduduk Israel itu datang dari pemukim Ahya yang mereka dirikan secara haram di tanah Palestin dan melancarkan serangan di bawah perlindungan tentera Zionis.

Itu bukan pertama kalinya meraka Israel menyerang desa ini, di mana mereka menyerbu selama berbulan-bulan dan mensabotaj kawasan pertanian warga desa Palestin.

Sementara di Al-Khalil, penduduk Israel pada hari Minggu malam malam membanjiri rumah warga Palestin dengan air saat pemilik rumahnya tengah keluar.

Saksi mata mengatakan bahwa rumah Abdul Sidr, sengaja dibanjiri air oleh pemukim Israel yang tinggal di lingkungan Yahudi di Beit Hadassah, dan juga menghancurkan semua perabotan di dalamnya. (sa/pic)


Source: Eramuslim
p/s : dlm sibuk kte menjalankan ibadat di bulan ramadhan, jgn lupe saudara kte d sana..
kte d sini dpt menikmati juadah yg enak2 semasa berbuka, tapi bgaimana dgn mereka?
Ingatlah, mereka yg menyelamatkan kte.. kerana mereka d sana memperjuangkan agama,
kte berada d sini. Oleh itu, ayuh tunaikan tgungjawab kita membantu apa yg terdaya.
Jgn lupe unt sentiasa berdoa unt mereka..

No comments:

Post a Comment