Dari Abdullah bin 'Amr RodiyAllahu anh, Rasulullah Sollallahu 'Alaihi Wasallam bersabda: "Sampaikanlah pesanku walaupun satu ayat..."

Tuesday, May 4, 2010

laptop ku sayang~

bismillahirrahmanirrahim~
ok.. tujuan entry ni dbuat adalah unt mengambil hati laptop ak yg ak rse merajuk sbb asyik 'hang' je dr smalm..
weyh, jgan a majuk!!..ak xde niat a nak tukar laptop smpai bile2 pun.. ak setia kat kamu saje, laptopku tersayang...huhu~

owh..abaikan semak samun sbb ni time study week okey!~




pas ni silela jgn 'hang' dah ok.. ak da buang segala sampah sarap dan harta karun yg ak da simpan di dlm ko smpai ko trlalu berat (tp xsmpai 50kg lg kot!!)..
klo ko rosak, ak rs cam ditimpa musibah sbb ko agak pntg dlm hidup ak ni..
Oleh itu, apabila ditimpa musibah, sebutlah seperti apa yang Allah firmankan di dalam Al Quran iaitu: orang-orang yang ditimpa musibah mengucapkan "INNALILAHI WA INNA ILAHI RAAJIUN" (Surah Al Baqarah : Ayat 156). Nabi juga berpesan jika ditimpa musibah, supaya ditambahkan pula dengan doa: "Ya Allah, berikanlah kepadaku pahala dalam musibah ini, dan gantikanlah aku dengan yang lebih baik daripadanya".(oh..) :D
Malangnya zikir ini disalah ertikan. Ramai dikalangan kita membaca zikir ini ketika diberitahu tentang kematian seseorang, sedangkan kita boleh membacanya apabila ditimpa musibah dalam bentuk lain.
'hang' tu kira musibah jgak la kan..

No comments:

Post a Comment